lördag 5 april 2014

Abborrefiske i Malmö kanal



Sista helgen i mars var jag nere i Malmö med familjen då min dotter tävlade  i simhopp. Eftersom jag hört talas om att det stundtals skall vara formidabelt abborrfiske i Malmö kanal så tog jag med mig haspelspöt och lite jiggar för att testa på detta fiske i citymiljö.. Det visade sig att det fanns abborre mängder i kanalen men de var omöjliga att locka till hugg denna dag.. Abborrarna stod placerad vid broarna vid Centralstationen och de var mycket lätta att se eftersom vattnet var så klart. De stod i stora stim och man kunde bedriva prickfiske på dem men de verkade mest intresserad av att stå och sola. Jag lyckade alltså inte att få en enda abborre trots de stora mängder av fisk som var på plats. Däremot så fick jag tre torskar som bonusfångst då jag prövade i de djupare delar av kanalen ut mot Öresund. Klippte ihop en film som visar vilka mängder av fisk som står men inte vill nappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar