onsdag 16 februari 2011

Åsunden

Så var det dags igen för pimpeltävling med Habo den 12/2. Förra helgen gick det ju riktigt bra, kom trea på Noen utanför Tranås. På den tävlingen var fisket lite trögt, segraren hade 3,9 o jag 3,2 kg.

Förhoppningarna på Åsunden var höga inför tävlingen, eftersom rapporter haglat in på höga segrarvikter de senaste helgerna, bla på Knallemästerskapet förra helgen då segraren vägde in på 23 kg!

Vädret var strålande men kallt.



Gick över till andra sidan sjön en promendad på en kvart, vi utgick från Marbäcksviken.
Fisket började lite trögt för mig, var lite envis o satt kvar även om det inte nappade så bra. Inbillalde mig att kylan gjort hela sjön trög, men det visade sig
att jag hade fel!

Efter ett tag böt jag taktik o flyttade på mig några hundra meter där några andra pimplare satt. Märkte direkt att detta var ett kanonställe, det nappade bra.
Där satt redan Micke, Jimmy mfl o drog för fullt. Jag insåg ganska snabbt att denna tävling var körd för min del om man skall satsa på pallplats. Nu nappade fisken riktigt bra och det slutade med att jag vägde in på 5,2 kg.

Micke som vann hade drygt 13 kg, topp 5 alla över 10 kg, mao en riktigt lyckad tävling med höga vikter. Själv kom jag långt ned i resultatlistan idag, 10-a av 17 man, hade i alla fall tur med vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar