lördag 21 mars 2015

Sportfiskemässan på Elmia

Sportfiskemässan levererade i år igen, vad jag då menar är att  var precis som tidigare år. Det kan ju vara bra att vet för er som ska gå i helgen med tanke på era förväntningar, ni vet vad ni får. Saknar nytänkande, in med föredrag is separata lokaler. Förslag på uppslag.. Natur/fiskefoto av Leif Milling, bildspel från Sandåslandet med Gunnar Westrin, Havsfiske i Norge, Älvräddarna  om vattenkraft påverkan på våra strömmande vatten och restaurering av vattendrag. Listan kan göras lång. Är ganska säker att det hade varit fullsatt och mycket uppskattat av besökarna. Nu bedrivs mässa i en stor mässlokal där fiskebutiker dominerar med sin försäljning. Utöver detta har man möjlighet att prata med guideföretag och arrangörer av fiskeresor, En o annan hantverkare visar te.x byggnad av canespön. Dessutom finns en scen där allehanda aktiviteter äger rum  Det var en kort och aningen förenklad beskrivning av mässan.

Mässan är värd ett besök men fram med nya idéer till nästa år! Men till det positiva så drar den som vanligt mycket folk och visar tydligt att fisket är en stor fritidssyssla för många och skaran bara växer. Enligt  en undersökning från Havs- och vattenmyndigheten så fritidsfiskar över en och en halv miljon svenskar varje år, det är ju helt fantastiskt.

Behållning för min del helt klart samtalen med Johan Broman och Leif Milling. Från Johan fick jag värdefulla tips om min framtida planer för fisket norröver, och med Leif Milling där allt från naturvård, fotografering och flugfiske avhandlades. Två böcker fick jag med mig hem signerade av författaren Leif Milling. Jag har bara hunnit bläddra lite snabbt i dem hittills, men det jag sätt imponerar stort, framför allt fotona.

Leif Milling signerar böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar